Rabarberpaj

Vad gör man när rabarbern i trädgården växer så det knakar? Jo, en paj förstås.

image11

I ärlighetens namn måste jag säga att det blev två pajer och en kräm, en vanlig smulpaj till Mannen och han älskar även kräm men den får han äta själv.

Min paj är gjord på lika delar kokos och malda hasselnötter i stället för mjöl, annars har jag gjort dom exakt lika. Mina rabarber är sötade med stevia, att äta osötade rabarber är nog att gå lite för långt.

Vaniljsåsen är hemgjord och består av vispad grädde, äggulor och ekologiskt vaniljpulver.

Rabarber innehåller ytterst få kolhydrater men både kokos och nötter är något jag inte tillåter mig så ofta på grund av kolhydraterna, så det här blir nog både första och sista gången för i år.

Kommentarer
Postat av: Dessi

Åh! Det verkar mumsigt! :)

2008-05-12 @ 23:34:20
URL: http://www.dessi.se
Postat av: Mia (Mia_Kia)

Hej! Men åh vad mumsigt det verkar.

Har länkat till dig från min blogg, hoppas det e ok.

Hoppas du får en riktigt trevlig dag!

2008-05-13 @ 12:33:28
URL: http://mylchflife.blogspot.com/
Postat av: Marie

mm, det ser jättesmaskigt ut!

Gäller det att hela tiden hålla sig till lchf-kosten för att den ska ge nån effekt? Som jag förstår det så är det intag av kolhydrater och fett tillsammans som gör att man går upp i vikt? Jag behöver själv inte gå ned i vikt, men kommer jag gå upp i vikt om jag äter vissa mål enligt lchf men fortsätter äta kolhydrater vid andra måltider?

Tack på förhand! //Marie

2008-05-14 @ 15:07:57
URL: http://elinmaries.blogg.se
Postat av: Jenny

Använder du dig verkligen av ekologisk kokos? För ICA:s ekologiska kokos innehåller bara 1.5 g kolhydrater / 100 g. Det kan du väl inte säga är mycket? :)

2009-05-04 @ 10:22:12
Postat av: Charlotte

Låter fruktansvärt gott :)



Hur länge har du ätit LCHF? =)

2011-02-01 @ 15:38:53
URL: http://charlottethoren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0