Grillpremiär

I går kväll dammades grillen av för säsongen, de ljumma härliga kvällarna gör att man inte vill sitta inomhus. Jag hade tagit fram kotletter ur frysen som jag lade i en marinad av olja, soya och diverse goda kryddor, de fick gotta sig i rumstemperatur flera timmar.

Eget aromsmör gjorde jag också, av smör, lite citronsaft och en gnutta rapsolja. Persiljan som stått i pallkrageodlingen hela vintern hade börjat växa och den kom nu väl till pass.

image10

Mannen med stort M vill ha potatis till men själv nöjer jag mig med en god coleslaw, den är gjord på strimlad vitkål, majonäs, creme fraiche och en gnutta fransk senap. Mycket läskande och god.

Kommentarer
Postat av: Britten

Den coleslawen ska jag testa!

2008-05-11 @ 22:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0