Grillade skaldjursspett

Idén är hämtad från TV4+, Per Moberg gjorde dessa en gång och jag bestämde mig för att prova.

image15

I en marinad bestående av torkade örter, olivolja, salt, vitlök och vitt vin, har bitar av lax, vit fisk, pilgrimsmusslor, tigerräkor och champinjoner fått ligga och dra i några timmar. Bitarna träddes därefter upp på träspett och grillades på varje sida några minuter tills de blev färdiga..

image17 

Spetten serverades med hemgjord holladaisesås och lättkokt broccoli. mycket gott och väldigt uppskattat av min gäst som även fick potatis.

Kommentarer
Postat av: Malin Carlsson

Vad roligt med en kolhydratfri blogg. Jag har sjalv borjat lite smatt med LCHF och det ar super gott och roligt. alltid kul att fa tips pa andra kolhydratfattiga maltider... Gillade dina omletter med turkiskyoug, och svamp och bacon eller vad det var MUMS!!!

2010-09-23 @ 20:54:16
URL: http://malincarlssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0