Nu är det dags igen.

Varför startar jag då den här bloggen? Jo, på grund av att jag överätit en period och känner att jag gått upp i vikt igen, jag vågar inte ställa mig på vågen för att se resultatet men jag ser i spegeln att det är en hel del kilon.

Jag äter kolhydratreducerad kost, har även gjort det då jag gått upp i vikt men jag vet vad viktökningen beror på. Den här bloggen tänkte jag skulle hjälpa mig att hålla koll på saker och ting, även ge andra lite tips och recept.

Bloggen är alltså i första hand hjälp för mig själv men hittar någon något användbart så är det bara att ta till sig, kommentarer uppskattas.

Kommentarer
Postat av: elizabeta

Tusen tack för dina recept! Fyll gärna på med fler! :-)

2008-07-23 @ 09:15:41
Postat av: Annika

Du verkar kunna detta med kolhydrater, det du lagat verkar synnerligen gott så jag ska ge mig på kyckling och curry mmmmm.

Tänkte fråga om du möjligen kunde hjälpa till med lite frukostrecept, det tycker jag är väldigt bökigt då jag inte mår så bra av att äta omelett och bacon jämt.

2008-12-29 @ 16:24:06
Postat av: Thomas Pelz

Hej! Utmärkta recept enligt LCHC, ser mkt gott ut.

Jag är dock nyfiken på viktökningen trots detta...

Snälla , kan du inte berätta...jag själv tillhör gruppen som verkligen inte verkar "rasa i vikt" enligt någon metod. Tilläggas att jag tränar 4-6t/v regelbundet sedan 40 år. Tror väl själv att ålder, gener och ev också blodgrupp kan vara en delförklaring..Rössner är okunnig om det de flesta känner till enligt min mening, nämligen att det faktiskt fungerar olika för olika människor...(hör och häpna!) Hmm visstja, jag har ju förstås inte provat LCHF någon längre tid, mer GI i så fall..

MVH Thomas Pelz

2009-02-01 @ 08:48:25
Postat av: Maria

hej !

Tack för de bilderna på goda maträtter !!

Jag undrar bara hur många gram kolyhdrater

det finns i maten ? Har hört att 20-40g är max `?

Hälsningar

Maria

2009-03-28 @ 18:34:15
Postat av: Jasmine

Bra blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2012-03-18 @ 19:10:04
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0