Matsäcksmat

En bra matsäck som kan ätas kall är omelettrullar, allra godast är dom om dom gjorts dagen innan. De är mättande och innehåller inte många kolhydrater. Originalreceptet finns här, jag har tagit mig friheten att modifiera efter min egen smak.

Börja med att göra omelettsmeten, jag använder ägg, vispgrädde, salt och peppar. Omeletterna steker jag på båda sidor som pannkakor och lägger på tallrik för att svalna

image2

Under tiden omeletterna svalnar gör jag röran, lök, vitlök,  färska champinjoner och bacon finhackas och steks knaprigt i lite smör. Detta får sedan svalna.

image3

Turkisk youghurt och en burk castello med vitlökssmak rörs ihop och blandas med lök/svamp/baconblandningen.

image4

Därefter brer jag den kalla röran på den kalla omeletten och rullar ihop.

image5

Som sagt, perfekt att ha med i matsäck. När andra sitter med sina tråkiga limpmackor njuter jag av en riktig måltid. Man klarar sig med en men om man är riktigt hungrig kanske två slinker ner.

Kommentarer
Postat av: Dessi

Ett jättebra tips! Tackar :)

2008-05-12 @ 23:37:52
URL: http://www.dessi.se
Postat av: Millis

Ser gott ut och låter mumsigt. Det här receptet ska jag spara på!

2008-05-13 @ 23:04:44
Postat av: Annica D

Ser jättegott ut. Helt klart värt att prova. Började med LCHF igår så jag kommer följa din blogg och ta del av dina fina recept.

2009-09-08 @ 12:08:05
Postat av: Rebecca

Oj vad gott det ser ut. Det ska jag defnitivt testa ngn dag :) Bra initiativ att starta en blogg med LCHF-recept. Det behövs och uppskattas av mig och troligen väldigt många fler. Lycka till med viktminskningen!

2010-07-01 @ 20:22:43
Postat av: Miss0 - svensk tjej i Oslo

Det där ser väldigt gott ut! Tack för att du delar med dig recept! Har själv hållt på med LCHF kosten nu i några veckor men behöver mer inspiration på vad man kan laga för nåt :)

2010-09-01 @ 14:30:45
URL: http://www.miss0.blogg.no
Postat av: Daniela

Kul med tips på mat, man snöar annars in på några få rätter! :)

Postat av: Maria från Bahia

Tack för tipset det där blir det på söndag då jag behöver en god matsäck :D Härliga bilder med som gör allt så mycet läckrare.

2011-01-18 @ 21:59:53
Postat av: Sofia

Tack för fina tips! Den här ska jag prova någon gång.

2011-05-23 @ 09:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0