Färsbiffar

Köttfärs är bra mat som man kan variera i oändlighet, helst använder jag fläskfärs men jag har en hel ko i frysen så i dag blev det nötfärs. Det smakar aldrig lika två gånger eftersom det mesta hänger på kryddorna.

image6

Den här gången anväder jag mig av torkade kryddor, jag har hittat dom på Willys bland varorna för invandrare. Det är godare med färska kryddor men man tager vad man haver.
Bacon, lök och vitlök är gott att blanda i, ost vet jag många använder men jag är inte speciellt förtjust i hårdost som fått smälta i ugnen, färskost går dock bra.

image7

Den färskost jag gärna anväder är Castello, i dag har jag tagit den med pikanta öreter, annars är vitlökssmaken en favorit till det mesta.
Allt blandas med färsen, ägg tillsätter jag för konsistensen och även en skvätt vispgrädde. Formas till biffar och steks på medelvärme i smör.

image8

En champinjonsås till gjord på enbart svamp och creme fraiché och lite kryddor smakar fint till och potatisen är ersatt av lite lättkokt blomkål. Gurkan ligger bara för syns skull, den äter jag inte eftersom den innehåller kolhydrater.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vaddå mat för invandrare? Visste inte att det fanns särskillda hyllor för sådant på Willys?!

2010-07-29 @ 14:11:07
Postat av: Anonym

hhahaha mat för invandrare!!! bästaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D

2010-08-01 @ 00:28:27
Postat av: Markus Nilsson

Och vem äter gurkan?

2010-11-17 @ 19:30:14
Postat av: A

Förstår att du använder "varor för invandrare" då svensk mat är så jävla dåligt kryddat!!

Fy fan va korkad du är...sorglit...

2010-12-02 @ 10:51:43
Postat av: Anonym

"varor för invandrare", hahaha, du borde omedelbart börja med kolhydrater igen!!

2011-08-20 @ 03:25:55
Postat av: Anonym

hahaha.. varor för invandrare?..så efterbliven du är, det är varor från utländska länder, men de är till för alla, även för er svenskar. VAROR FÖR INVANDRARE, låter som att det finns matavdelning separerat för svenskar och för invandrare.

2012-01-27 @ 13:00:09
Postat av: Lea

Nice sida! Hur länge har du haft din sida?

2012-03-19 @ 00:48:45
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0